Reglare carburator la drujba Husqvarna

Arborist echipat cu Husqvarna se odihneste in copac

 

Am observat că mulți dintre cei care dețin o drujbă Husqvarna ajung la concluzia că problema pe care o au — motorul nu mai trage bine, nu stă în ralanti, nu se turează cum se tura mai demult etc. – provine de la faptul că, într-un fel, cumva, șuruburile de pe carburator s-au mișcat și trebuie să regleze carburatorul.

Din păcate, regula lui Murphy se aplică și la drujbe: dacă ceva se poate strica mai rău, se va strica. Prin urmare, așteptați-vă ca problema pe care o aveți să fie mult mai serioasă. Fie motorul e gata, nu mai are compresie și normal că nu mai trage când îl bagi în lemn, fie trage aer pe undeva, fie are unul din multele defecte care pot să apară la o drujbă Husqvarna (sau Stihl, sau orice altă marcă).

Și, cum românul se pricepe să repare, în momentul în care nu îi place cum sună / trage / stă în ralanti drujba Husqvarna, primul lucru la care se gândește este … ce-ar fi să umblu (doar puțin) la reglajele carburatorului, că de-aia a lăsat Husqvarna găurile alea mari si rotunde în carcasă.

Cheie de reglaj specială?

Se pare că nu suntem singurii meșteri în lumea asta și probabil că mulți încearcă același lucru. Așa că, producătorul și-a luat măsuri de precauție. Au pus șuruburi cu un cap mai ciudat, ce pot fi rotite doar cu o șurubelniță specială, rotundă, cu niște zimți mărunți pe interior.

Unde găsiți o sculă din-asta? Magazinele Husqvarna nu prea vor să vândă chei de reglaj carburator. Nu le convine ca oamenii să vină cu aparatele dereglate iremediabil sau chiar stricate din cauza reglajelor greșite. Totuși, nu faceți nebunia să piliți capetele șuruburilor (pe bune, chiar am văzut drujbe mutilate în felul ăsta). Pe internet găsiți truse de șurubelnițe de reglat carburatorul, la prețuri decente.

Ce să verifici dacă drujba Husqvarna nu mai merge bine

Înainte să vă apucați să umblați la reglajele carburatorului, verificați elemente din lista de mai jos:

  • curățați filtrul de aer,
  • schimbați filtrul de carburant,
  • schimbați bujia,
  • furtunele de cauciuc care intră și ies din carburator să fie etanșe,
  • sita din toba de eșapament să nu fie înfundată,
  • dacă motorul mai are compresie — se trage greu de demaror când motorul este oprit.

Când se recomandă să reglați carburatorul

  • după rodaj — ați consumat aproximativ 3-5 rezervoare de benzină,
  • ați schimbat pompa de benzină de la care alimentați de obicei,
  • ați schimbat tipul de benzină (altă cifră octanică, alchilată, etc.),
  • lucrați mult la temperaturi extreme (foarte cald sau foarte frig) sau la altitudine mare,
  • folosiți alt ulei de amestec.

Iar dacă ați ajuns totuși să umblați la reglaje, aveți și cheia potrivită, regula de bun-simț este să învârtiți ușor de șuruburi, în jurul poziției actuale. Dacă trebuie să modificați mai mult de un sfert de tură, atunci mai bine opriți-vă. Mai mult ca sigur, problema este mai adâncă și trebuie să mergeți cu drujba Husqvarna la un service. Și încă ceva: mai bine nu umblați la șurubul „H”. Lăsați-l în pace. Vă trebuie tahometru și să știți datele din cartea de service a drujbei. Iar dacă greșiți, riscați să stricați motorul. Și e păcat ☹.

Sper că sfaturile mele v-au fost utile și să fiți printre norocoșii care trebuie doar să regleze carburatorul.

Spor!

PS. Tăiați Responsabil! Să-i lăsăm și pe copiii noștri să se bucure de păduri!

Related Posts:

9,5 MOTIVE SĂ ALEGI O MOTOCOASĂ HUSQVARNA

ŞI SĂ NU TE MAI ROGI DE NIMENI PENTRU COSITUL...

Drujbă nouă? Cum se face un rodaj corect, ca din manual

Primele întrebări după ce ai ajuns acasă cu motoferastraul cel...

Cum sa Intretii Corect o Drujba – Ghidul Incepatorului

Daca nu iti castigi painea din taiatul lemnelor si meseria...